I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, 20 January 2012

so sad .


20 JANUARI 2012 . .

pukul 8 pagi , aku di kejutkan dengan berita yang ssangat mengejutkan .
mase tu tengah syok di ulit mimpi .
tetibe Farahana call. . 

fara : kak , mase org hantar borang baitulmal . cik emi de bgtaw berita sdeyh . .
aku : ape dia . (ngah mamai)
farah : syamil da ninggal .
aku : innalillah . .( tros segar )

rakan seperjuangan untuk janji menjadi seorang staf nurse. . 
belajar bersama di PICOMS .
intake julai 2011. . 
 telah kembali ke rahmatullah .
akibat komplikasi pada paru-paru arwah .
CI (clinical instructor) cakap terlalu banyak cecair *air & nanah* dalam paru-paru arwah.
menyebabkan arwah susah bernafas. . 
*yang aku tahu la*

arwah menghembus kan nafas pada jam 0630 pagi .
alhamdulillah . pada hari yang mulia Jumaat .

***
last aku tgk arwah .
arwah terlalu letih . 
muka penat je. .
tapi masih mampu untuk tersenyum .
 arwah tunjuk luka pembedahan kat kami .
dye cakap ,
"jangan la ramai-ramai tengok . malu "

ya Allah . terima kasih sebab Engkau pinjam kami seorang sahabat yang kuat & tabah menghadapi ujian Mu .
walaupun sekejap Engkau pinjamkan . 
tetapi ia cukup bermakna buat kami .
tapi Engkau lebih menyanyangi arwah .
kami redha ya Allah .
sebab yang hidup pasri mati .
itu janji yang pasti .

sewaktu janin berusia 4 bulan telah tercatit ,
ajal , maut , pertemuan , jodoh .

walau aku ta kenal sangat degan arwah .
tapi yang pasti kami sayang semua kawan-kawan seperjuangan kami .

semoga arwah di tempat kan dikalangan orang-orang yang beriman .
Al-Fatehah.

kenangan bersama Mu walaupun seketika ta kan kami lupakan .

we gonna miss u Mohd Zainazrin Syamil B. Zainoddin 
sahabat 
♥ Picoms ♥


No comments:

Post a Comment

hye ! dah bace sila lah tinggal komen yep . !